Animations stopped working after updating to 0.9.3

Running Wordpress 6.1.1 and Bricks 1.5.7

Can I somehow rollback bricksforge? I need to present the website to a client tonight…

Edit: The website is lisaorthuber.com

Edit: Only some animations dont work e.g. the ‘soprano’ subheading which should scale from 1.5 and fade in from opacity 0

Hi! You should be able to download previous versions from your customer panel.

When did you update to 0.9.3? One hour after releasing it, I’ve deployed a hotfix. To install it, just download the 0.9.3 again and overwrite the current plugin. This fixed an animation issue with the panel.

The animations from the Builder UI should not be affected. If you want me to take a look, feel free to send me access to the website as PM :blush:

1 Like

Somehow the animations from the builder UI dont work. I installed 0.9.2 but the problem persists. I wonder if it has something to do with the Wordpress Version.

Anyway, I am going to send you website credentials.

Der Fehler lag auf meiner Seite und Daniele hat mir geholfen ihn zu finden.

Das Siteground Optimizer Plugin hat einen Pfad verändert.
Die Lösung war die Option ‘Minify Javascript Files’ auszuschalten.

Ja, oft sind solche Dinge ein Problem. Nehmen wir zwei Code Zeilen, wie zum Beispiel diese:

let a=1
function b(){}

Das funktioniert weil der Interpreter das “newline” als ein Signal für ein neuen Befehl interpretieren kann. Wenn in einem “simplen” Minififier einfach nur Dinge zusammen geklebt werden passieren Dinge wie:

let a=1function b(){}

Jetzt könnte man meinen … ich achte auf sowas in meinem Code, aber es reicht schon die Kombination mit Kommentaren um es zu übersehen:

// ich setze ein Variable hier
let a=1

// lorem ipsum meine Funktion
function b(){}

und schon ist es nicht mehr so ersichtlich.

Gute Minification, muss solche Fälle beachten… und das ist nur die Spitze des Eisberges.

Ich tendiere lieber etwas wie Closure Compiler (von Google) zu verwenden. Dieser baut einen Abstract Syntax Tree (AST) auf. Also versteht das JavaScript auf Token Basis und schreibt es um (kürzer Variablen und kürzere Notation).

Hier ein Link mit einer Online-Variante:
https://closure-compiler.appspot.com/home